Boomstam

Lid worden? Aanmelden bij Scouting Salwega

Over de Boomstam

Speciaal opgericht voor oud-leden

De Boomstam heeft als één-na-jongste onderdeel de oudste leden van de groep. Dit onderdeel is in 2000 speciaal opgericht voor oud-leden van Salwega die graag aan de groep verbonden willen blijven maar toch echt te oud zijn geworden voor de Stam. Inmiddels hebben we plusminus 70 leden, een mix van oud-leden en actieve leiding die na de Stam naar ons overgevlogen zijn. Op de laatste vrijdag van de maand wordt een programma door en voor de leden georganiseerd. Hierbij kan je denken aan een muziekquiz, diverse proeverijen, uitgebreide spelshows, spannende opdrachten van geheim agent S.E. Rieus, een jaarlijks uitje en natuurlijk Hemelvaartkamp.

Belangrijke bron van kennis en ervaring

Op een opkomst zijn gemiddeld twintig personen aanwezig en er wordt achteraf gezellig geborreld. Daarnaast zijn de leden van dit onderdeel een belangrijke bron van kennis en ervaring voor de groep. Zij verrichten graag hand-en-span-diensten bij grote groepsactiviteiten, gaan mee op kamp als kookstaf, zijn hulpleiding, klussers of nemen deel aan een commissie in een jubileumjaar.